Monday, February 13, 2012

Eventually Claude Debussy was recognized as one of the best composers of his time.



Imagine an actor, saying the following...

Imagine me, saying the following:

When Debussy died, on March the 25th 1918 in Paris,
It was being bombarded by the Germans, and it was raining....
It was raining...
And it was raining...
And it's weeping in my heart, like it's raining in the town

Debussy didn't believe in god. He didn't believe in the Establishment. He didn't believe in bourgeois convention. He didn't believe in Beethoven or Wagner. He believed in... Debussy.
Debussy understood that a work of art, or an effort to create beauty, was always regarded by some people as a personal attack.
He hated to appear in public. Hated to conduct. Hated to play the piano at concerts. He preferred cats to people.
No one was ever sure whether the spites with which Debussy armed his volatile senibilities were activated by a savage insensitivity, or by the holy egoism of genius.

11 comments:

D. Ermelinda said...

Já ouvi uma notícia que me estragou a tarde ...

Francis said...

então ? conta-me tudo...

D. Ermelinda said...

O Domingos, chuif ...

Francis said...

já vi...

agora é o sá fintas...ahahahahah

ao que chegámos.

D. Ermelinda said...

Se me permites a sugestão, Francis, dá uma saltada a este site:

http://www.slbenfica.pt/pt-pt/socios/inscricaodesocio.aspx

Francis said...

obrigado...sei que é com boa intenção, mas não chegámos a tanto.

nunca hei-de mudar de clube, nunca.

D. Ermelinda said...

Claro, eu sei :), estava a brincar.

O teu maior risco é ficares sem clube ...

Francis said...

antes isso que ser lampião....qualquer coisa menos ser lampião.

D. Ermelinda said...

Qualquer coisa MESMO ?

Francis said...

MESMO

D. Ermelinda said...

Chiça ... I rest my case, estou mais certo da minha sexualidade do que da merda do futebol.

Preferia ser lagarto e macho do que que lampião sem me poder sentar por causa das dores.

Diz-me cá: já sentiste vontade de usar a roupa interior da tua mulher ?